LSC Latvia RC sacensību 3. posms Aizkrauklē-spriedze, kuru nebija iespējams izbēgt!

      8. jūnijs Lielizmēra sacīkšu radio vadāmo automašīnu komūnā droši var iezīmēt, kā sākumu vēl kvalitatīvākai un aizraujošākai sacensību norisei un cīņai sezonas turpinājumā, jo tika iedzīvināti EFRA( Eiropas radio vadāmo motosportu asociācija) noteikumi – tuvinot vietējo čempionātu Eiropas līmenim un uz šīm sacīkstēm dalību bija pieteikuši visu trīs Baltijas valstu sportisti. Kā jebkurš jauninājums- tas radīja papildus intrigu un dažu brīdi arī nesaprašanos ar ko sacīkšu tiesnesim bija jātiek galā.

     Saulainā diena Aizkrauklē, kur jaunuzceltajā trasē norisinājās LSC Latvia RC sacensību trešais posms, kļuva par notikumu, kas nevienu neatstāja vienaldzīgu. Tā bija diena, kas ievadīja sezonas turpinājumu ar intensīvām, elpu aizraujošām sacensībām, kur katrā grupā cīņa solījās būt aizraujoša līdz pēdējai sekundei.

       Uz šo posmu astro segums (mākslīgas zāles segums), jau nebija jaunums lielākajai daļai dalībnieku, kuri bija ieradušies uz 2. posmu, kurš norisinājās šajā pašā trasē, bet patīkams pārsteigums bija trases īpašnieku vēlme neapstāties pie sasniegtā un dalībniekiem par prieku trasē parādījās trīs jauni trampalīni, kas solīja gan spraigākas cīņas, gan arī saspringtāku dienu, jo lēcieni protams rada papildus slodzi mašīnām, līdz ar to tehnikas sagatavotībai bija ļoti liela nozīme. Kā atzīmēja Aigars Elksnis, tad tas nav vienīgais paredzētais jauninājums trasē, bet tiek domāts arī pie infrastruktūras uzlabošanu, gan tehniskajā zona uzlabojot segumu un elektrības pieejamību, gan tiek domāts arī pie mazāku radio vadāmo mašīnu trases izveidi, kas dos papildus impulsu jauno braucēju piesaistīšanai, ļaujot izmēģināt šo sporta veidu neinvestējot uzreiz līdzekļus 1/5 vai 1/6 izmēra modeļu iegādei, bet ļaut saprast jauniešiem, vai šis ir tas sporta veids, kas viņus aizrauj.

       To, ka tas ir nepieciešams apliecina arī kuplais skatītāju pulks, kas visas dienas garumā vēroja sacīkstes un Aigars ir patīkami pārsteigts par šādu interesi. Kā atzina viens no čempionāta rīkotājiem un protams arī dalībnieks Mārcis Tilners: “Sezonas trešajam posmam gan organizatori, gan dalībnieki gatavojās mazliet nopietnāk. Pirms posma visiem tika izsniegts atjaunotais sacensību nolikums un noteikumi. Īpaša uzmanība tika pievērsta disciplīnai un noteikumiem gan trasē, gan ārpus tās. Galvenais mērķis pacelt sacensību līmeni un būt tādā pašā līmenī kā Eiropas lielākajos pasākumos. Manuprāt, tas ir ļoti apsveicami un mūsu vietējiem dalībniekiem tas tikai uzlabos fokusu un disciplīnu sacensībās.”, bet vērtējot dienu, kā dalībniekam, tad testi un tehnikas regulācija aizņēma daudz laika un nācās piešauties pie trases, lai varētu nobraukt stabilus un ātrus apļa laikus. Pēc otrās kvalifikācijas tika salauzta diskam stiprinājuma vieta labajā pusē, bet par laimi defekti tika ātri novērsti un diena turpinās. Paldies atsaucīgajiem biedriem, kas aizdeva rezerves daļas. Kopumā rezultāts ir apmierinošs, bet nākamreiz jābrauc precīzāk, lai varētu pacīnīties arī par vietu uz pjedestāla.

      Sacīkstes solījās būt aizraujošas visās grupās – sākot no 2WD Baja, 2WD un 4WD. Īpaša uzmanība tika pievērsta 2WD Baja grupai, kur Jānis Krūtainis kā iepriekšējā posma uzvarētājs bij gatavs atkārtot šo panākumu arī šoreiz un neļaut Raitim Amatniekam, kuram iepriekšējā posmā beidzās degviela, izcīnīt pirmo uzvaru savā braucēja karjerā. Diemžēl, lai arī sacīkšu sākumā abi brauca plecu pie pleca – pusass lūzuma dēļ, nācās veikt remontu sacīkšu laikā, bet zaudētās trīs minūtes pēc tam jau vairs nevaraēja atgūt. Kā atzina Raitis, kurš ar pārtraukumiem sacīkstēs piedalās jau vairāk kā desmit gadus – pirmā uzvara 2 WD Baja grupā ir salda un šis panākums nozīmē, ka atlikušajos posmos konkurence par pjedestāla augstāko pakāpienu būs sīva gan katrā posmā, gan arī kopvērtējumā, kur vadībā pašlaik ir Raitis. Protams pirmā uzvara neaizmirsīsies nekad, bet tā nāca smagi, jo kvalifikāciju laikā arī Raitis cīnījās ar savu baju, lai uz finālu tehnika būtu uz ūsiņu.

       Ne mazāk spraigi notikumi risinājās 2WD grupā, kur lai arī savu otro uzvaru šajā sezonā izcīnija Māris Kazāks, šoreiz cīņa par pjedestālu bija daudz asāka un spraigāka, jo uz pirmo vietu fināla pirmajā pusē pretendēja arī Vytautas Aglinskis, kurš uzvarēja pirmajā posmā un Jānis Zariņš, kurš bij apņēmības pilns šosezon pirmo reizi kāpt uz goda pjedestāla, kas arī izdevās iegūstot trešo vietu, bet kā atzina pat Jānis "Trase forša - interesanta un ļoti tehniska, baigi jāpiešaujās katram līkumam, tramplīnam un pat taisnēm. Visu laiku maksimāli jākoncentrējās. Paldies saimniekiem par uzlabojumiem - tramplīniem, pacentušies godam. Fināla pirmā puse bija laba, bet vairāku sadursmju rezultātā knapi pabeidzu finālu, jo tika bojāta stūres iekārta un atkritu uz trešo vietu. Kas arī nav slikts rezultāts "

       4WD grupa solījās būt pārteigumu bagāta, jo Mārim Kazākam konkurenci par pirmo vietu pieteica Igauņu braucējs Peeter Saal, kurš finālā uzrādīja labāko apļa laiku, bet 39. aplī šī cīņa pārtrūka, jo Mārim “nosvila” motors un bija jāizstājas un attiecīgi uzvaru svinēja Peeters. Šis gan nebija vienīgais duelis trasē, jo cīņa par otro un trešo vietu norisinājās visas sacīkstes garumā starp Urmas Tšekenjuku un Jevgēniju Kuhalski, kur pirmais no viņiem izrādījas par 2.941 sec ātraks izcīnot otro vietu. Kā atzina Jevgēnijs, tad protams šajā duelī gribējās uzvarēt, bet varbūt nedaudz patraucēja 4WD specifika, ka no iepriekšējā posmā pierastajām trajektorijām bija jāatsakās, jo jaunie trampalīni krietni pamainījā braukšanas stilu un lai arī kvalifikācijās vēl tika meklētas labākās trajektorijas, tad uz finālu jau varēja braukt uz maksimumu un prieks, ka tika aizvadīta ļoti aizraujoša sacīkste.

     Atgādinām, ka šis bija trešais posms no kopumā paredzētajiem septiņiem posmiem un emocijas, kā arī prefesionālais sniegums ar katru posmu tikai pieaugs, radot vēl neizmirstamāku gaisotni gan dalībniekiem, gan arī sacīkšu vērotajiem. Vairāk informācijas par lielizmēra radio vadāmajām mašīnām un sacīkšu kalendāru varat atrast mūsu mājaslapā www.baja5b.lv.

Tiekamies jau 12.jūlijā Turaida Cup, Turaida RC trasē, kur no plkst. 16:00 sāksies ierašanās un Large Scale atvēŗto durvju diena, kuras ietvaros varēs aplūkot gan sacīkšu mašīnas, gan arī izbraukt ar tām. Neaizmirstiet atzīmēt šo datumu savā kalendārā! Un atgādinām – Šis ir hobijs kurš ir nekaitīgs, bet izraisa atkarību!

Raksta autors: Andris Žīgurs

Previous
Previous

Seces pamatskolas skolēnu Sporta svētki

Next
Next

Aizkraukles zolītes 2.posms